Domáca štrúdľa s jablkami a orechmi


Každú nedeľu ak mám čas, zvyknem upiecť jednoduchý koláč. Vždy som si myslel, že príprava domáceho ťahaného cesta je veľmi zložitá. Z omylu ma minulé leto vyviedla kamarátka. Na základe testovania jej receptu som sa prvý krát pustil do prípravy cesta na štrúdľu. Jej originálny recept tu prezrádzať nebudem. Po čase som objavil iný, zložením jednoduchší. Ten som si ešte upravil a niekoľkokrát otestoval. Štrúdľa sa podarí vždy perfektne, hlavne ak sa ani s plnkou nešetrí.

Potrebujeme: 130g svetlej hladkej špaldovej múky, 20ml olivového oleja, 60 ml vlažnej vody, lyžičku jablčného octu, 1kg sladkých jabĺk, 100g mletých vlašských orechov, 1 vanilkový cukor, lyžičku cejlónskej škorice, hrsť hrozienok, soľ

Príprava: Múku preosejeme do misky a pridáme ku nej štipku soli. V nádobe si zmiešame vlažnú vodu s olejom a jablčným octom a pridáme k múke. Vypracujeme si hustejšie a hladké cesto, ktoré zabalené vo fólii necháme v chladničke odpočinúť na jednu hodinu. Kým cesto oddychuje pripravíme si plnku. Očistené jablká nastrúhame na hrubšom strúhadle a zbavíme ich prebytočnej šťavy. Šťavu počas prípravy vypijeme. V hrnci jablká zmiešame s pomletými orechmi, hrozienkami, škoricou, vanilkovým cukrom a za občasného miešania ich povaríme zhruba 10 minút. Hotovú plnku necháme vychladnúť. Cesto vyberieme z chladničky a valčekom ho na poriadne pomúčenej utierke rozvaľkáme na tenší plát. Rukami ho potom odspodu naťahujeme až kým nie je tenké natoľko, že cez neho presvitá vzor na utierke. Vrch tenučkého cesta opatrne potrieme olejom a rovnomerne na neho rozotrieme plnku. Boky cesta som zahol do vnútra a opatrne pomocou utierky zroloval. Zvinutú štrúdľu som preložíl na plech vystlaný papierom na pečenie a vrch ešte potrel olejom. Piekol som ju 30 minút pri 180 stupňoch. Vychladnutú som ju nakrájal a podával ozdobenú jablkami. 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Kôprová omáčka s pečeným zemiakom

Bublanina

Slivkovo-makový koláč