Fazuľová polievka so zeleninou


Podobnú fazuľovú polievku s cestovinou varí moja mama. Ja som ku polievke podával domáce špaldové rožky. Môžete si ku nej uvariť aj bezvaječné fliačky a následne ich pridať do hotovej polievky.

Potrebujeme: 200g červenej fazule, 4 mrkvy, 2 petržleny, stonky z brokolice, polovicu póru, 6 strúčikov cesnaku,  cibuľu, 3 bobkové listy, 6 guličiek nového korenia, 3 klinčeky, soľ, olivový olej

Príprava: Fazuľu si namočíme, najlepšie cez noc. Vodu zlejeme a poriadne ju premyjeme. Fazuľu vyložíme do hrnca, zalejeme vodou tesne nad povrch a privedieme k varu. Vodu po zovretí zlejeme a fazuľu opäť prepláchneme. K premytej fazuli pridáme očistené strúčiky cesnaku, cibuľu a nakrájanú zeleninu. Zalejeme vodou, vhodíme bobkové listy, klinčeky a guličky korenia. Polievku privedieme k varu a na miernom stupni ju prikrytú necháme vrieť kým mám fazuľa nezmäkne. Po uvarení polievku dochutíme soľou a pridáme olivový olej. Ja ju zvyknem pripravovať v tlakovom hrnci.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Kôprová omáčka s pečeným zemiakom

Bublanina

Slivkovo-makový koláč