Linecký koláč


Linecký koláč robievala moja babka. Linzert od babky Cicošovej chutil vždy vynikajúco. Kedže ho zakaždým chystala na veľkom plechu, nebol problém si ho poriadne vychutnať aj viackrát za deň. Ja som v recepte vynechal vajíčko a klasickú bielu múku zamenil za celozrnnú špaldovú.

Potrebujeme: 300g hladkej špaldovej celozrnnej múky, 200g masla alebo ghee, 60g kokosového cukru, lyžicu psyllia, lyžičku cejlónskej škorice, pol lyžičky jedlej sódy, vanilku, strúhanú kôru z polovice citróna, domáci lekvár, mandle 

Príprava: Múku preosejeme do misky, pridáme kokosový cukor, škoricu, sódu a poriadne premiešame. Lyžicu psyllia zmiešame s piatimi lyžicami vody a po chvíľke ho pridáme k múke spoločne so zmäknutým maslom, vanilkou a nastrúhanou citrónovou kôrou. Vypracujeme hladké cesto, ktoré necháme 15 minút odpočinúť pri izbovej teplote. Štvrtinu cesta si odložíme bokom, zvyšok rozvaľkáme a vložíme na dno tortovej formy. Formu si vopred vystelieme papierom na pečenie a strany formy potrieme maslom. Vrch cesta natrieme v silnejšej vrstve lekvárom. Ideálny je domáci a najlepšie bez pridaného cukru. Ja som použil ríbezľový no vynikajúci je aj slivkový. Z cesta čo sme si odložili bokom vytvoríme valčeky a uložíme ich na koláč do tvaru mriežky. Ja som mriežku ešte ozdobil mandľami. Upečené na koláči chutia vynikajúco. Tak čo poviete?





Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Kôprová omáčka s pečeným zemiakom

Bublanina

Slivkovo-makový koláč