Plnená cuketa

 


Podarilo sa mi kúpiť mladé a pekné bio cukety. Hneď som vedel aký ich bude čakať osud. Plnenú zeleninu mám veľmi v obľube a tak som sa pustil do prípravy plnky.

Potrebujeme: dve mladé cukety, polovicu póru, kapiu, 80g jemných ovsených vločiek, 180g lahôdkového tofu, 3 strúčiky cesnaku, citrónovú kôru, mleté čierne korenie, morskú soľ, olivový olej

Príprava: Cukety si umyjeme a pozdĺžne ich rozrežeme na polovice. Čajovou lyžičkou vyberieme zo stredu dužinu aby sme vytvorili priestor na plnku. Cuketu osolíme a necháme 30 minút odstáť. Medzi tým si na oleji urestujeme kolieska bielej časti póru, nasekanú dužinu s cukiet a kocky nakrájanej kapie. Dochutíme soľou, čiernym korením, rozpučeným cesnakom a k zelenine pridáme na drobné kocky nakrájané tofu s troškou citrónovej kôry. Prikryté povaríme 10 minút a plnku zahustíme ovsenými vločkami. Poriadne premiešame a čakáme kým vločky absorbujú tekutinu a zmäknú. Cukety ešte bez plnky predpečieme pri 180 stupňoch po dobu 10 minút a následne ich naplníme. Vrch plnky potrieme olivovým olejom. Zapekáme ešte ďalších 15 minút pri rovnakej teplote. Plnené cukety môžete podávať samostatne ale aj s prílohou. Ja som pripravil zemiakovú kašu s ghee a vodou, v ktorej sa zemiaky varili. Jedlo som spestril opečenou cibuľou.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Kôprová omáčka s pečeným zemiakom

Bublanina

Slivkovo-makový koláč