Slivkové pirohy

 


Už dlhšie som mal chuť na pirohy so slivkovým lekvárom. Podarilo sa mi kúpiť kvalitný lekvár zo sliviek bez pridaného cukru, tak som sa hneď pustil do varenia.

Potrebujeme: 300g hladkej celozrnnej špaldovej múky, 3 lyžice ľanového semienka, lyžičku soli, 160 ml vody, kvalitný slivkový lekvár, maslo ghee

Príprava: K preosiatej múke pridáme soľ, vodu a pomleté ľanové semienko, ktoré sme si vopred v osobitnej miske zmiešali s piatimi lyžicami vody. Následne vypracujeme hustejšie a hladké cesto, ktoré necháme 15 minút odpočinúť. Cesto na pomúčenej doske rozvaľkáme na hrúbku troch milimetrov. Na polovicu cesta pokladieme kôpky lekváru a následne ich druhou polovicou prekryjeme. Formičkou alebo radlicou povykrajujeme jednotlivé pirohy a okraje prstami zatlačíme. Pirohy uvaríme v osolenej vriacej vode asi 5 minút po vyplávaní na povrch. Sitkom ich povyberáme do nádoby, kde sme si rozpustili maslo ghee. Ja som pirohy podával posypané praženými mandľami. V detstve nám babka na pirohy pridávala opražené prézle, takto strúhanku volal môj dedo Elemír. 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Kôprová omáčka s pečeným zemiakom

Bublanina

Slivkovo-makový koláč