Veľkonočný veniec


Hľadal som náhradu za mazanec a tak som tento rok pripravoval veľkonočný veniec. Je krajší na pohľad a aj sa jednoduchšie krája. Pri ceste som sa inšpiroval receptom na vianočku, ktoré som dochutil trošku inak.

Potrebujeme: 500g hladkej celozrnnej špaldovej múky, 90g kokosového cukru, vanilkový cukor, polovicu kocky droždia, lyžičku citrónovej kôry, lyžičku cejlónskej škorice, lyžičku mletého kardamómu, 200ml vlažnej vody, 100ml olivového oleja, štamperlík kvalitného rumu, hrsť hrozienok 

Príprava: Múku preosejeme do misky, pridáme ostatné suché suroviny vrátane korenín, hrozienok a droždia. Poriadne premiešame, vlejeme vlažnú vodu s olejom a rum. Vypracujeme hustejšie vláčne cesto a necháme ho vykysnúť. Z vykysnutého cesta vytvoríme tri rovnaké prúty, ktoré zapletieme do vrkoča. Vrkoč preložíme do okrúhlej formy na pečenie a konce spojíme. Vznikne mám veniec, ktorý necháme ešte chvíľku podkysnúť a následne ho upečieme. Piekol som ho pri teplote 160st približne 30 minút. Hotový a vychladnutý som ho ešte posypal škoricou a ozdobil mandľami.




Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Kôprová omáčka s pečeným zemiakom

Bublanina

Slivkovo-makový koláč